wtorek, 25 marca 2014

SPOTKANIE 5: Karty pracy do naszych morskich doświadczeń.

Już wiemy jakie doświadczeniach wybrać, aby przygotować warsztaty na których można badać właściwości wody bałtyckiej w klasowych warunkach. 
Zestawiliśmy przeprowadzone przez nas doświadczenia i ustaliśmy kolejność doświadczeń.


Mapa myślowa pomogła uporządkować nasze projekty doświadczeń.

Teraz dzielimy się zadaniami. 

Jest nas ośmioro, podział pracy: po dwie osoby przygotowują karty pracy do czterech doświadczeń.

DOŚWIADCZENIE 1: Zosia i Julka
DOŚWIADCZENIE 2: Kamila i Roksana
DOŚWIADCZENIE 3: Szymon i Radek
DOŚWIADCZENIE 4: Gosia i Jula

Każda z kart ma wyglądać podobnie:
Pytanie:
Hipoteza:
Obserwacje:
Wnioski:
Miejsce na rysunek, schemat lub wykres:



Karty opracowywaliśmy w wersji dla ucznia i prowadzącego.





Temat projektu wymaga odpowiedzi na pytanie:
Czy warunki życia w Bałtyku mają wpływ florę i faunę bałtycką?



Nauczyliśmy się klasyfikować małże bałtyckie.
Porównaliśmy te z Bałtku i z Morza Północnego. Wyniki imponujące. 
Informacje o tworzeniu pustyń beztlenowych w haloklinie były zaskakujące, tego nie wiedzieliśmy.



To przykładowa prezentacja muszli małż bałtyckich, w pudełku po grze lub czekoladkach :




Nauczyliśmy się  jak  można przygotować  warsztaty,  na których zadaje się pytania i poszukuje odpowiedzi.
Doświadczenia z wodą bałtycką nauczały  nas określać zasolenie, ciężar  wody,  jej gęstość, wyporność, temperaturę.

To była lekcja fizyki, chemii, biologii, matematyki i informatyki. 

OTO NASZE KARTY PRACY, opracowane w wersji dla prowadzącego zajęcia i uczestników:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz